بتن صیقلی (Polished concrete) در سال‌های اخیر به عنوان گزینه جذابی برای انواع فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی مورد توجه قرارگرفته است. زیرا نگهداری و نظافت این کف‌ها بسیار آسان است و همچنین در مقایسه باانواع دیگر کفپوش مقرون به صرفه است.

اگر در حال تحقیق درمورد انواع مختلف سیستم‌های کفسازی هستید، احتمالا از خود می‌پرسید که بتن صیقلی چیست؟ پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد، به این دلیل که بتن صیقلی بسته به اینکه دقیقا به دنبال چه چیزی هستید می تواند معانی و انواع مختلفی داشته باشد. می توانید یک کفپوش ساده صیقلی (ماله پروانه ای) برای انبار محصولات خود بخواهید. یا می‌توانید برای به نمایش گذاشتن خودروها در نمایشگاه خود از ظاهر گرانیت تقلید کنید (آرملات، هاردملات، بتن سخت صنعتی). می توانید با شابلون کردن لوگو خود ظاهری سفارشی به کفپوش خود بدهید (استنسیل).

اگر شما تصمیم دارید از کفپوش های بتنی استفاده نمایید بهتر است پروژه خود را به حرفه ای ها بسپارید که ابزار تخصصی و تجربه لازم برای اطمینان از دستیابی به اهداف مورد نظر خود را دارد.

تماس با ما

در این مقاله درمورد انواع مختلف کفپوش بتنی، فرآیند بدست‌آوردن کفپوش بتن صیقلی پولیشی و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

 

مرور کلی بر انواع کفپوش بتنی

یکی از مزایای کفپوش بتنی این است که دارای تنوع بالایی می باشد. اگر هنوز در مرحله برنامه ریزی برای پروژه خود هستید، احتمالا می خواهید بدانید انواع مختلف گزینه های کفپوش بتنی صیقلی چیست.

اپوکسی

  • بتن با روکش اپوکسی

بتن ذاتا متخلخل است، به این معنی که می تواند مواد شیمیایی، رطوبت و سایر مواد را جذب نماید. اگر به کفپوشی نیاز دارید که بتواند در برابر بارهای سنگین، رطوبت، لکه ها، مواد شیمیایی مقاومت کند، پوشش های اپوکسی بهترین گزینه برای شما هستند. به عنوان مثال یک انبار را در نظر بگیرید. شما برای آن به کفپوشی نیاز دارید که بتواند در تمام طول روز در برابر رفت و آمد لیفتراک ها مقاوم باشد، به اندازه ای سخت باشد که در برابر فشارهای سنگین ترک نخورد، اگر روغن یا مواد دیگر بر روی آن بریزد تمیز کردن آن ساده باشد. از جمله مکان هایی که می توان از کفپوش اپوکسی استفاده کرد، انبارها، کارخانجات، مراکز بدن سازی و …. می باشد.

  • بتن صیقلی پولیشی

مدارس، رستوران ها و مراکز خرید و … می تواند از این نوع کفپوش استفاده نمایند. بتن صیقلی یک جایگزین مقرون به صرفه برای فرش، پارکت، کاشی، موزاییک، سنگ طبیعی و … بوده و تمیز کردن آن ساده است. بهترین مزیت بتن صیقلی این است که در هر شرایطی می توان آن را مجددا روکش و صیقل داد تا فضا با حداقل هزینه نوسازی شود. هنگامی که لایه بالایی کفپوش صیقلی به مشخصات دلخواه شما رسید، می توانید آن را با روکش ها، رنگ ها، شابلون ها و الگوهای تزیینی طراحی نمایید یا فقط یک رنگ خاکستری طبیعی با درخشندگی دلخواه داشته باشید.

  • کفپوش اسید استین

اگر تمایل دارید جذابیت طبیعی بتن را افزایش دهید و رنگ‌های شفاف را به نمایش بگذارید. می توانید کفسازی اسید استین را برای پروژه خود در نظر بگیرید. برخلاف اپوکسی که بر روی سطح بتن می‌نشیند، اسید استین به لایه‌های سطحی نفوذ کرده و ظاهر منحصر به فردی خلق می‌نماید. برخلاف رویه اپوکسی که ممکن است بعد از سال‌ها نیاز به اعمال مجدد داشته باشد، کف‌های اسید استین دائمی و پایدار هستند. شما می‌توانید بین لکه های اسیدی و پایه آب یکی را انتخاب کنید. برای بدست آوردن ترکیبی از رنگ‌های مختلف و دلخواه از هردو بهره ببرید. برای جلوه دکوراتیو بتن، از اسید استین با ضخامت بیشتر همراه با شابلون استینسیل استفاده نمایید. کفپوش اسید استین پوسته پوسته و محو نمی شود که این از ویژگی های اصلی این نوع کفپوش بتنی است. از این نوع کفپوش می‌توان درفروشگاه‌های تجاری و مناطق مسکونی استفاده نمود.

 

بتن با روکش سیلر

  • بتن با روکش سیلر

همانطور که قبلا اشاره شد، بتن خام در برابر جذب رطوبت و مواد شیمیایی آسیب پذیر است. علاوه براین، قرارگرفتن در معرض عناصر، نصب نامناسب و وزن بیش از حد می‌تواند منجر به ترک، پوسته شدن و سایر عیوب شود. بتن یک ماده بادوام است ولی با گذشت زمان نیاز به نگهداری دارد. اگر نیاز به بازسازی سطح موجود دارید باید از یک سیلر برای افزایش طول عمر سطح کفپوش خود استفاده نمایید. باتوجه به فضا و نوع کاربری آن می توانید سیلر نفوذی، سیلر سیلوکسان، سیلر اکریلیک، سیلر پلی ارتان و یا سیلر ترنسپرنت شفاف انتخاب نمایید.

 

مزایای پولیش کانکریت (بتن صیقلی پولیش)

  • مقرون به صرفه و اقتصادی: اگر می خواهید با کفپوش بتنی کار کنید، نیازی به پرداخت هزینه، چوب، فرش، سرامیک، کاشی یا لیست بلند بالایی از سایر پوشش های کف موجود نخواهید داشت. از آنجایی که بتن صیقلی بسیار بادوام است، نیازی نیست نگران هزینه های تمیز کردن، تعمیر ویا تعویض باشید که سایر سطوح به آن ها نیازمند هستند (مثل: نیاز به تمیز کردن فرش، واکس زدن کف های چوبی یا تعویض کاشی و سرامیک های خرد شده) .
  • با دوام: بتن صیقلی بسختی آسیب می بیند. با توجه به آنکه عوامل مختلفی می توانند بر عمر کفپوش ها تاثیر بگذارد. اما بتن صیقلی حداقل بیست سال دوام دارد.
  • نگهداری آسان: شما می توانید از یک جارو استفاده نمایید تا کف بتن صیقلی خود را از خاک و انواع دیگر زباله پاک کنید. استفاده از یک پاک‌کننده مرطوب، هرگونه خراش، لکه و یا واترمارک را از بین می‌برد و براقیت سطح کار شما را باز می‌گرداند.
  • چند منظوره: فرصت های طراحی با کف سازی های بتنی تقریبا نامحدود است. شما می توانید هر تعداد طرح، رنگ و عناصر تزیینی را ترکیب نمایید تا ظاهری منحصر بفرد داشته باشید که کاملا با سلیقه شما مطابقت دارد.
  • ضد لغزش: می توانید با افزودن یک اپوکسی ضد لغزش به سطح خود از صدمات ناشی از سقوط اجسام، جلوگیری نمایید. پوشش های دیگر می تواند از کف شما در برابر مواد شیمیایی، گرما، رطوبت و سایر آلایند ها محافظت نماید.
  • دوستدار محیط زیست

کفپوش بتنی

فرآیند اجرای کفپوش بتن صیقلی پولیشی:

هنگامی که در مورد بتن صیقلی صحبت می‌کنیم، احتمالا می‌خواهید بدانید که دقیقا چه مراحلی را شامل می شود. فرآیند چقدر زمان بر است و اینکه چه مسائل دیگری را باید قبل شروع پروژه بدانیم. شما می توانید فرآیند پرداخت بتن (ساب زنی) را مانند سمباده زدن به چوب بدانید. برای ساب زدن رویه بتن از دستگاه های با قدرت بالا استفاده می شود. در این دستگاه ها به برای صیقل دادن سطح بتن از دیسک های ساخته شده از الماسه استفاده می شود که سطوح مختلفی از صافی و درخشندگی را ایجاد می نمایند.

زمان که سطح بتن ما پس از ساب زنی به براقیت مورد نظر رسید، یک محافظ پولیش (سیلر) بر روی آن اجرا می شود که به بتن جلوه دکوراتیو می بخشد.

گروه صنعتی بتن خلاق یک مجری قابل اعتماد برای اجرای کفپوش های بتن صیقلی است. پروژه‌های بتن صیقلی به ترکیبی از مهارت و تخصص نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که محصولات نهایی با ترجیحات طراحی شما مطابقت دارد. گروه صنعتی بتن خلاق دارای تجربیات متعدد در اجرای انواع کفپوش‌های بتنی در محیط‌های تجاری، صنعتی و منازل می باشد. می‌توان به کف سازی کافه رستوران‌های اپیزود، ایونت کافه، گالری سران، مراکز صنعتی همچون کارخانجات پپسی و کوکاکولا اشاره نمود. با ما می‌توانید نتایج زیبا، کیفیت بالا، اجرای به موقع و اقتصادی بودن را تجربه کنید.

تماس با ما