بتن استامپی که اغلب با نام‌های بتن دکوراتیو، بتن مهری، بتن منقش، بتن طرح‌دار و بتن استمپی نیز شناخته می‌شود. چیدمانی از طرح هایی است که بافتی شبیه سنگ، آجر، کاشی و حتی چوب را تکرار می کند. تنوع گسترده طرح‌ها و رنگ‌های مختلف علت محبوبیت این کفپوش جهت محوطه سازی فضاهای ویلایی، معابر عمومی، مجتمع های مسکونی، پارکینگ‌ها، رمپ‌ها و موارد دیگر می‌باشد. علاوه بر موارد مذکور، این محصول پایه سیمانی یک گزینه مقرون به صرفه است. همچنین نسبت به سایر محصولات به نگهداری کمتری نیاز دارد. بتن دکوراتیو (بتن استامپی)، به دلیل دوام بسیار زیاد و هم چنین مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، انتخاب مناسبی برای به ارمغان آوردن ظاهری بی نظیر و طبیعی از سنگ، آجر، چوب و… در پیاده روها، حیاط ها، معابر، راهروها، مسیرهای تردد انسانی و خودرویی است. در این مقاله سعی داریم ببینیم چه بتن استامپی مناسب محوطه سازی شماست.

برای تصمیم گیری بهتر که آیا بتن منقش مناسب محوطه سازی شما هست یا خیر بهتر است مروری بر مزایا و معایب این محصول داشته باشیم.

فواید بتن استامپی:

  • نسبت به سنگ طبیعی، آجر یا سنگ فرش صرفه اقتصادی دارد.
  • سبب بهبود کیفی فضاهای بیرونی (outdoor) از لحاظ دید بصری می شود و ارزش ملک را بالا می برد.
  • با توجه به تنوع بسیار طرح و رنگ در اجرای بتن دکوراتیو ، کارفرمایان و معماران انتخاب های بسیاری خواهند داشت تا بتوانند با محیط خود هارمونی و هماهنگی لازم را ایجاد نمایند.
  • با توجه به استفاده از پودر سخت کننده پایه سیلیس و سیمان، بتن مهری بسیار ضدسایش (ضد لغزش) می باشد.
  • بادوام و عمری بسیار بالا (ماندگار در برابر شرایط دمایی مختلف)
  • نگهداری بسیار آسان با تجدید سیلرزنی

 

بتن منقش

معایب بتن استامپی:

  • در صورت تغییرات در کفسازی ، افراد و ابزار تخصصی این محصول باید بکار گرفته شوند و هر فردی قابلیت این کار را ندارند.
  • با توجه به ویژگی بتن، امکان رخداد ترک‌های بسیار ریز در کف وجو دارد. البته استفاده از عیار بتن مناسب، الیاف بتن جهت مسلح کردن و هم چنین کاترزنی صحیح میزان ترک های سطحی به حداقل می رسد.
  • نیاز به آب بندی و تمیز کردن دوره ای دارد.
  • در برابر ماسه پاشی و نمک پاشی آسیب پذیر است.

گزینه های طراحی با بتن استامپی دکوارتیو چیست؟

از نقطه نظر زیبایی شناسی، در مورد گزینه های الگو و رنگ که تقریبا نامحدود هستند، بتن استامپی بی همتا است و هیچ نوع کفپوشی با این ویژگی وجود ندارد. بسیاری از مردم از مناظر اطراف خود یا سبک معماری ویلای خود الهام می گیرند و الگوها و رنگ هایی را انتخاب می کنند که با سایر عناصر معماری در نظرگرفته شده سنخیت و هماهنگی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر خانه شما دارای نمای بیرونی آجری است، در نظر داشته باشید که آن تم را با یک حاشیه ساده آجری تکرار کنید، یا طرح و رنگی از بتن استامپی را انتخاب کنید که با منظره اطراف شما مرتبط باشد.

بتن استمپی

طرح ها (پترن ها) بتن دکوراتیو

محبوب ترین طرح های بتن استامپی، طرح هایی برگرفته از سنگ طبیعی است. علاوه بر این، طرح های چوب (پارکتی) و آجری نیز پرکاربرد هستند.  علاوه بر اینها، طرح هایی وجود دارند که خروجی آن سطحی یکپارچه بدون درز خواهد بود که طرح پوسته (اسکین) نام دارد.  طرح های بتن استامپی در دیواره ها، پلکان و موارد دکوراتیو نیز قابل مهر شدن هستند.  طرح های بتن استامپی گروه صنعتی بتن خلاق را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

https://crbeton.ir/wp-content/uploads/2020/05/crbeton-catalog.pdf

رنگ های بتن دکوراتیو

محبوب ترین رنگ ها در اجرای بتن منقش، رنگ خاکستری و رنگهایی با تناژ متمایل به خاکی رنگ می باشد. با این حال، الگوهای آجری غالبا در رنگ‌های قرمز یا حنایی رنگ اجرا می‌شوند. رنگ‌ها را می‌توان با لکه‌ها یا رنگ‌آمیزی ترکیبی، به حالت ابر و بادی در آورد و یک مجموعه‌ای تقریباً بی‌نهایت از رنگ‌ها ایجاد کرد. این حالت پتینه و کهنه کاری توسط پودر دوم رنگی که با نام ریلیز شناخته می شود معمولا حاصل می‌شود. چندین کد رنگ را می‌توان در یک پروژه برای رنگ‌آمیزی واقعی سنگ، حاشیه‌های تزئینی یا الگوی رنگی متضاد استفاده کرد.  کد رنگ های پودر سخت کننده بتن استامپی گروه صنعتی بتن خلاق را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

 

امیدواریم با خواندن این مطلب به بتن استامپی مناسب محوطه سازی خودتان پی برده باشید. همچنین میتوانید با تماس شماره‌های موجود روی سایت از مشاوره رایگان گروه صنعتی بتن خلاق بهره‌مند شوید.