پوشش دکوراتیو میکروسمنت محصول نسبتا جدیدی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این محصول از سیمان و پلیمرها ساخته شده و می توان از آن برای ایجاد انواع پرداخت، از پرداخت سطحی کاملا صاف تا سطحی بسیار زبر استفاده کرد. میکروسمنت غالبا به عنوان جایگزینی برای کفپوش های سنتی همانند سرامیک و کاشی استفاده می شود و همچنین می توان از آن برای پوشش دهی میز، کف و دیوارها و سطوح دیگر استفاده کرد. در حالی که میکروسمنت نسبت به برخی از مواد سنتی گران‌تر است، اما می تواند گزینه‌ای ایده آل برای پروژه های دکوراتیو خاص و شیک باشد.

میکروسمنت چیست و چه تفاوتی با سیمان سنتی دارد؟ 

میکروسمنت ماده ای مستحکم و بادوام است که می توان از آن برای پوشش سطوح ساختمان استفاده کرد. این متریال مقاومت سایشی بسیار بالایی دارد و ظاهری جذاب برای ساختمان هایی که تحت پیشامدهای جوی (مانند طوفان و باد و… ) نیاز به تعمیر یا ترمیم دارد، ارائه می دهد. این به آن معناست که اگربه بازسازی دکوراسیون فضای خود فکر می کنید اما مطمئن نیستید که چه متریالی انتخاب کنید، میکروسمنت بهترین و ایده آل ترین گزینه خواهد بود.

میکروسمنت یک جایگزین عالی برای سیمان سنتی است که دارای چندین مزیت است که آن را به گزینه ای فاخر تبدیل می کند.  بر خلاف سیمان سنتی، میکروسمنت به راحتی بر روی سطوح و مواد مختلف قابل اجراست و نسبت به سیمان سنتی نازک‌تر است و برای مکان‌هایی که لایه محافظ باریک‌تری مورد نظر است، ایده‌آل بنظر می رسد. میکروسمنت در رنگ ها و بافتهای مختلفی قابل اجراست لذا تنوع پذیری بسیار بالایی دارد.  مشاورین گروه صنعتی بتن خلاق همواره آماده هرگونه مشاوره اجرای میکروسمنت در طرح و رنگ و بافت محیط دلخواه شما خواهند بود.

پوشش دکوراتیو میکروسمنت

مقایسه  نمای دکوراتیو میکروسمنت و سنگ گرانیت

سنگ بسیار زیباست اما هزینه بالاتری نسبت به میکروسمنت دارد و پروسه نصب آن دشوارتر است. لذا ازین بابت میکروسمنت مقرون به صرفه خواهد بود. باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که بدلیل ساختار ملاتی اجرای سنگ، لذا نسبت به اجرای میکروسمنت زمان بر تر خواهد بود.

سنگ گرانیت یک ماده به طرز شگفت انگیزی پیچیده با ویژگی های خاصی است که یکی از آنها تابش امواج رادیواکتیو آن است. متأسفانه، اگر سنگ در شرایط خاصی استفاده شود، این ویژگی می تواند منجر به معایب جدی شود. اثبات شده است که تشعشعات سنگ گرانیت وقتی در محیط‌هایی با پرتوهای اشعه ایکس، تشعشعات گاما یا میدان‌های مغناطیسی قرار می‌گیرند – که همگی معمولاً در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها یافت می‌شوند – تقویت می شوند. در اوایل قرن بیست و یکم، این مسئله آنقدر نگران کننده بود که استفاده از سنگ گرانیت در این اماکن ممنوع شد، زیرا این تشعشعات طبیعی ممکن است با تومورهای سرطانی یا سایر مسائل بهداشتی مرتبط باشد.  با این حال، میکروسمنت هیچ گونه خطر بالقوه تشعشع از مواد شیمیایی را ندارد.

مزایای استفاده از میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت یک ماده بسیارمتنوع و انعطاف پذیر است که می تواند در هر نوع فضای داخلی یا خارجی با هرنوع کاربری استفاده شود. جذابیت آن در کاربرد آسان، مقرون به صرفه بودن و دید بصری آن نهفته است که استفاده از آن در بازسازی یا ساختمان های جدید بسیار ایده آل بنظر می رسد. میکروسمنت یک ماده نسبتاً جدید است که می تواند برای کاربردهای مختلف، از کفپوش گرفته تا کانتر و دیوارها استفاده شود.

دوام بالا، تمیز کردن آسوده و مهمتر از همه، نصب سریع و آسان از ویژگی های منحصر بفرد میکروسنت است .

مجموعه بتن خلاق همواره پیشرو در ارائه ی به روز ترین ، اقتصادی ترین و زیباترین محصولات بتنی روز دنیا می باشد.

پوشش دکوراتیو میکروسمنت

مزایای استفاده از میکروسمنت در خانه و محیط های اداری

  • با یک سطح بدون درز یکپارچه، مشتریان را ازهرنوع نگرانی مانند ترک خوردگی و پنهان شدن کثیفی در کف رها می نماید.
  • انتخاب گسترده ای از رنگ ها برای هارمونی با هر سبک دکوراسیون با ظاهر صنعتی و مدرن که برای انبارها یا فضاهای تجاری مناسب است.
  • میکروسمنت ماده ای با چسبندگی فوق العاده بالا است که می تواند بر روی سطوح مختلف استفاده شود.
  • میکروسمنت بسیار بادوام است و می تواند در برابر هر نوع ضربه و ریزش گرفته تا لکه ها و آلودگی ها ، مقاومت کند.
  • طول عمر بالایی دارد، بنابراین مشکلی در کف سازی و رنگ آمیزی مجدد نخواهید داشت.
  • 100% ضد آب – با کمک لایه پلی ارتان و سیلر و موارد آب بند مشابه، سطوح آب بندی می شوند و بنابراین برای محیط هایی (ماندد حمام خانه) که بیشتر در معرض آب و رطوبت هستند، مناسب خواهند بود.
  • لایه نازک فقط 2-3 میلی متری!  این میزان از متریال  بسیار کم است و به هیچ وجه بر ظرفیت وزن و تناژ سازه تأثیر نمی گذارد.
  • بهترین چیز در مورد میکروسمنت این است که از مواد طبیعی ساخته شده و دارای فرمولی 100% سازگار با محیط زیست است.
  • میکروسمنت یک ماده ایده آل درصنعت ساختمان است زیرا می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و قابل بازیافت می باشد.

در مقالات بعدی در مورد اینکه در کدام یک از محیط های داخلی مسکونی (آشپزخانه ، حمام و اتاق غذاخوری و..)  و اداری می توان از میکروسمنت استفاده کرد بیشتر صحبت خواهیم کرد و مزایا و معایب آن بررسی خواهد شد . هم چنین نمونه های اجرایی این محصول را در محیط های مختلف مفصلا شرح خواهیم داد.

هم چنین در مقالات بعدی، مجموعه مشاورین بتن خلاق بهترین و ایده آل ترین طرح و رنگ و بافتهای میکروسمنت را در محیط های مختلف بشما کارفرمایان و مجریان پیشنهاد می نماید.